Saturday, April 2, 2011

Wahai hati, cekallah apa yang mendatang


Salam,

Rase lamanye tak Beblog2 nie..
Janggal lah plak.
Heh!too much too update,tapi..nnt2 k.
tapi..
A'an actually tengah serabut.maybe tulis boleh kurangkan serabut a'an nie =(

Diambang kesedihan?,Blur?Serabut?pening?Feeling Down?
Yeah!combine all that.
Dalam Hati Tuhan sahaja yang tahu pedih di hati.

Kenape?
terlalu expose untuk disini.
tapi...pada umur yang nak masuk 26 tahun baru rase macam nie?
yeah.is hell so pain!!baru tahu.
people know me as one of very strong.I accept what god have write for me.
Pedih macam mana pun.InsyaALLAH saya okay punya,
apa yang aku harungi selama nie.akan buat tak nampak n just act normak.
A'an kan hati batu,kepala batu.that me all this while
Putus dengan ex dulu pun.satu hari jer nangis.
then act normal (walo pun sakit hati)
pegi bali then buat party bujang.hahaha(those day!kelakar jer)
kali nie.
ada 2 sebab buat jadi feeling down.
yang pertama, sebab bengang!,sakit hati!,
ish pada aku tak patut lar setelah apa kau buat kat aku.
Dendam?mmg patut aku dendam?sebab dia lah buat aku lagi hati batu.

Yang kedua?
bende nie lah yang buat aku lagi down.
aku tak marah dia.aku tak salahkan dia.
tapi aku deserve a explaination.
kalo dah tertulis.aku redha.even sakit tue berhari2 aku rasa.
takpelah..dah tertulis kan.
yang penting dulu atau sekarang.kite akan tetap mcm nie.
kawan sampai bila2 ;)
aku ingat bile aku makin membesar nie.aku lebih matang dalam soal hati.
prepare untuk ape2 yang mendatang..
tapi sungguh kali nie aku tak prepare.
berhari2 sungul.cuba untuk paham situasi tuh.
tapi buntu.
I deserve a explaination.
tak payah.just talk.
kalo ko simpan.sorok semua.
ko pun stress.
mungkin ini yang terbaik untuk kitakan?
aku redha ya allah
sesungguhkan.kau menguji aku dengan lambat memberitahu kebenarannya
dan kau menguji aku lagi dengan memaksa menerima qada dan qadha ini.
Ya Allah, kepadamu lah aku berlindung.
dan aku percaya,kau takkan menguji aku sebegini,jika aku tidak mampu untuk menghadapinye.
InsyaAllah, mungkin kau merencana yang lebih baik untuk aku.
beribu kali kegembiraan berbanding kesedihan ini.
aku redha dengan suratanmu.
yang lain aku serah pada apa yang tertulis untuk aku.
mungkin kali nie dugaan kali ini,aku memperlihat aku didalam keadaan yang sangat lemah.
but that's life.

aku pegang yaALLAH kata2 mu ya ALLAH.
Jika Allah Cepat "makbulkan" doa kita, Dia sayangkan kita
Jika ALLAH lambat "makbulkan" doa kita, Dia sedang menguji kita
Jika ALLAH tidak "makbulkan" doa kita, Dia merencana sesuatu lebih baik untuk kita.

Amin,Amin Hirobil Alamin
Daripada mu aku datang,Kepadamu jua aku Kembali.

Regards,
A'an

1 comment:

  1. i loike...mcm tuh laa baru aan yg aku kenal...
    b strong babe!!insyaAllah nnt ada yg lg better utk ko...ko deserve lg better dr apa yg ko ada skrg...take care babe!!

    ReplyDelete