Monday, April 26, 2010

My day trip to Bukit Putih@Bukit Saga@Gunung Apek.











Hye oll!
macam Lame sangat kan dah tak post ape2.
sorry guys been bz and no mood for blog.huhu.
jangan mara aaaa.hehe
Well,takpe2.
Hari nie aku nak cerita pasal my hiking trip to Bukit putih.
aku tak tau ler apa name dia sebenar bukit nie
tapi some people call it as Gunung Putih.tak pun Gunung Saga.
and some of them call by Gunung Apek.
So, hentam jer lar.
anyway.this hiking spot is located at Segar Perdana, Cheras.
kalo nak cakap exact location agak susah ler.sebab tak berapa ingatlak hehe.

okay2,
nak jadi cerita,hiking kali memang best
mengambil lebih kurang 2 atau 3 jam untuk naik ke waterfall (station 5)
and 2 jam untuk turun.. =)
lupa nak cakap..
ada 6 station untuk naik ke atas..
kalo rasa nak tengok peak kene lar reach station 6
Hiking nie ada lar untuk intermediate level.
kalo rasa2 nak naik pastikan anda cukup stamina atau dah biasa hiking.
kalo yang belum tue,perbanyakkan lah exercise.
nnt pancit..sendiri susah lar dah lar banyak pacak.
tapi apa yang penting? BERUSAHA!!.hehe.

Trip kali nie, adalah invitation dari URAC (Unitar club)
dah lame kot tak join URAC activity.tapi ape pun didie!memang best.hehe
demi melatih diri untuk trip diorang ke gunung tahan selama 8 hari 7 malam nnt.
FYI, unfortunately aku tak dapat join gie gunung tahan, sebab aku berkerja.
tapi kalo ada day trip lagi, InsyaALLAH aku join.hehe.
ada 19 orang yang join kali nie.
and yang paling penting, buat kawan baru.
Since aku ada buat intensive work out for 4 months.
and alhamdulillah, aku rasa tak lar pancit sangat.
dari bawah ke station 2, agak okay lar naik.
naik 3 sampai 5 station.berat gak.
gagahkan jer kaki nie.
apa pun harus rajin kene buat exercise nie.hehehe.
chayoo A'an!, boleh!hehe.

Apa pun malas nak celoteh banyak.nie few gambar untuk dijadikan kenangan. =)

till then guys!

regards,
Sallihan Rashid

No comments:

Post a Comment