Saturday, February 27, 2010

2010


Hie guys,

Since I tak tau nak tulis ape dalam niee.
let me talk about 2010. =)
yup!, I know is lil bit too late,
but wth!, Is now or never right!

Emm,
sebagai mukadimah untuk 2o1o nie,
tahun 2009 nie banyak yg mencabar untuk aku
and alhamdulillah, half of it, aku berjaya melaluinya ngan tabah n kental.chayooo!
Kalo nak tau ape nak jadi pada tahun 2009,banyak sangat lar,tak terkira rasenyee.
most for all!,study aku,love life aku, family aku,persahabatan aku and life aku.
ape pun,bende2 nie banyak menjadikan aku lebih matang untuk memandang dunia nie lagi luas. =)
so kita tutup dulu cerita 2009, n buka buku 2010.

tahun 2010, adalah tahun yg banyak aku nak kecapi dalam masa tahun niee.
pendek kata, this is my short term vision.visi yg harus aku achieve dalam mase setahun.
tinggi sangat ke angan2 aku nie?,ntah ler,aku berserah jer, yg penting aku usaha.yeaaa!

tahun 2010, adalah tahun aku mulakan kerjaya aku.since aku dah abis blaja tahun nie
n now tengah practikal di bawah naungan syarikat KIC Oil & Gas group of company
Well,aku tak bangga sangatlar dapat practical kat sini,since aku gunakan orang dalam untuk practical nie.hmm.
tapi since nie adalah untuk belajar aku..so aku teruskan jer ler.
yg penting aku dapat grad dalam bulan 11 nie kan?
aku bukan setakat practical jer kat situ,aku sekarang adalah jugak permanent staff.
Berat gak lar tugas aku.sebab aku memegang title sebagai HR executive and seriously,
bnyk yg aku kene blaja.
Since mak2 buyung dalam tue banyak bakal meletop!So aku dalam proses belajar tugas2 diorang.huuuu.tapi don;t worry, nnt lame2 terrer ler aku.hahaha
nie lar satu sebab aku kene start keje awal!,nak blaja n amik alih tugas diorang waktu diorang maternity leave nnt.haisshhh,makin lame, makin bnykkk keje aku.hmmm.
tapi still kene happykan diri gak, pasal bidang nie lar aku suka sangat dari dulu.Human Resource Management!n sekarang aku dapat applykan ape yg aku belajar dulu dengan keje2 yg aku buat.yeeeaaah!

2010 jugak aku nk turunkan berat aku!haha.
sebab pada tahun2 lepas,aku agak stress dengan life aku n secara tak langsung,
aku naik dekat 10kg dalam masa 2 tahun.
seriously aku, makan memang best n nak besar memang senang tapi nak kurus. :(
you just need to work hard on it kot.
so kita tengok lar nnt perkembangan untuk 6 bulan pertama niee.
nnt aku update setiap 3 bulan yer. :).

ape lagi aku nak cuba capai dalam 2010 nie?
ofcourse,work more and play more!yeaaaa.
takmoo stress dah!main and keje dalam satu masa mesti best.hehe
aku gak nak beli rumah!insyaALLAH aku akan kumpul duit sampai hujung tahun nie nak bayar muka nnt.
kawasan mane?still ngah survey,rumah macam mane pun aku ngah survey.
ape pun aku nak sangat kawasan yg tak berape bz ,aku bosan lar ngan jem2 di kuala lumpur.
sakit otak nak redah hari2 nie. kalo lar kereta aku bole terbang.pasti aku tak payah hadapi keadaan jalan di Kuala Lumpur.hahaha(semua hanya angan2)

actually banyak lagi aku nak capai,tapi setakat nie biar aku cerita nie dulu.
so rajin2 lar membaca kalo nak tau lagi pasal aku.hehe.
till then!
Daa

Nurkilan.
Sallihan Rashid
the one who try to squeeze the lil precious time to do what she want =(

No comments:

Post a Comment